Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Η νέα σχολική χρονιά και η υποβάθμιση της Παιδείας.

Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Μυκόνου  για τη νέα σχολική χρονιά και την υποβάθμιση της Παιδείας

 Η κυβέρνηση αξιοποιώντας  την οικονομική κρίση αποσύρει κατακτήσεις που κερδήθηκαν με αίμα και αγώνες, υλοποιεί προειλημμένες αποφάσεις που πάρθηκαν στα όργανα της Ε.Ε.
Πρόκειται για ένα μαζικό έγκλημα σε βάρος των παιδιών - κύρια των παιδιών της εργατικής τάξης που δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα - με σκοπό να παράγει ένα πολυδιασπασμένο εργατικό δυναμικό που θα ξεπουλάει φτηνά τη δύναμη και τη συνείδησή του και συγχρόνως να επιλέγει τους λίγους «που τα 'χουν», την ελίτ, να διαχειρίζεται το σύστημα για λογαριασμό του κεφαλαίου.
Τα σχολεία μας πρέπει να γίνουν κέντρα ενημέρωσης και αγώνα ενάντια στο νέο σχολείο, στα αντιλαϊκά μέτρα που βασανίζουν εμάς και τις οικογένειές μας, ενάντια την κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Ένωση, στην οποία συναποφασίζουν την αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική.
Έχεις εμπειρία από το σημερινό σχολείο αλλά και από την κατάσταση που βρίσκεται η οικογένειά σου. Χρειάζεται σίγουρα αλλαγές, αλλά οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση με το νέο νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προς το χειρότερο και με παλιά υλικά.

Σκέψου: Μπορεί η κυβέρνηση των βιομηχάνων και των επιχειρηματιών, που τσακίζει της ζωές μας, να θέλει όλους τους νέους μορφωμένους, με βάση την ανάπτυξη της γνώσης, της τεχνολογίας και της επιστήμης;  Προβληματίσου!

Η κυβέρνηση λέει ότι αναβαθμίζει το μορφωτικό ρόλο του Λυκείου. Ισχύει; ΌΧΙ !  Η όποια γενική μόρφωση σταματάει ουσιαστικά στο γυμνάσιο.

Γενικεύουν τις απανωτές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα σε όλες τις τάξεις και στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Δηλαδή η χαρά των φροντιστηρίων.

Ακόμη περισσότερα φροντιστήρια, ακόμη περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια που ήδη αιμορραγεί οικονομικά ενώ  χιλιάδες παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα θα πεταχτούν βίαια εκτός Λυκείου ή θα στραφούν στην ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται ο στρατηγικός στόχος της Ε.Ε και του κεφαλαίου για μαζικοποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και αντιστροφή της αναλογίας του μαθητικού πληθυσμού.
Φτιάχνουν ένα σχολείο με εξοντωτικά προγράμματα που σπρώχνει στην παπαγαλία και την αποστήθιση, που προσφέρει αποσπασματικές γνώσεις και που μετατρέπεται σε εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε αντίθεση με το σκοπό για ουσιαστική και πλήρη γνώση.
Με πανελλήνιες όχι σε 4 αλλά σε δεκάδες μαθήματα από την αρχή, μέχρι και αφού τελειώσει κάποιος το σχολείο, αφού από την Α’ Λυκείου υπολογίζεται η βαθμολογία για τον πέμπτο βαθμό που βάζουν για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Θέλουν να οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, να ξεσκαρτάρουν από πιο νωρίς τους μαθητές με βάση το πόσο βαστάει η τσέπη τους, να τους δίνουν ψευτοκατάρτιση, λεία στις επιχειρήσεις μέσω της μαθητείας.

Η κυβέρνηση λέει ότι θα αντιμετωπιστεί η ανεργία της νεολαίας. Ισχύει; ΌΧΙ ! Η ανεργία είναι ένα πράγμα με τον καπιταλισμό!

Αξιοποιούν την ανεργία για να σε εκβιάσουν. Για να δουλεύουν οι εργαζόμενοι πιο φθηνά και περισσότερο και οι άνεργοι να είναι έτοιμοι να παραιτηθούν από κάθε δικαίωμα στη δουλειά και στη ζωή.

Εννιά μήνες, συνολικά 728 ώρες, θα δουλεύουν για 9 ευρώ τη μέρα οι μαθητές που εκβιάζονται ουσιαστικά να επιλέξουν το δρόμο των Ε.Π.Α.Λ. Προβλέπεται η δημιουργία και 4ου έτους στα Ε.Π.Α.Λ, το οποίο βαφτίζεται προαιρετικό, αλλά στην ουσία επιβάλλουν στους μαθητές να το παρακολουθήσουν, αφού μόνο τότε θα παίρνουν πτυχίο πιστοποίησης.

Το σχολείο σε συνεργασία με τον Ο.Α.Ε.Δ θα αναζητά επιχειρήσεις για να προωθηθεί η τζάμπα εργασία της μαθητείας.

Τα αντικείμενα των ειδικοτήτων θα διαμορφωθούν, όπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί εκ μέρους του υπουργείου, με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων και κάθε φορά που θα αλλάζει το αντικείμενο θα αλλάζει και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα εργάζεται με μορφές ελαστικής απασχόλησης.
Η εμπειρία από τη «μαθητεία», όπου έχει εφαρμοστεί (Ι.Ε.Κ κ.ά.) επιβεβαιώνει ότι οι μαθητευόμενοι δεν επιμορφώνονται ουσιαστικά και σε βάθος στο αντικείμενο που έχουν επιλέξει, κάνουν τη «λάντζα», ενώ όποιος δε δέχεται τους απάνθρωπους όρους εργασίας (μισθός 300 ευρώ μεικτά) δεν παίρνει το πολυπόθητο πιστοποιητικό πρακτικής άσκησης. Στο πρόγραμμα «μαθητεία για αποφοίτους των Ε.Π.Α.Λ» που είχε εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας οι εργοδότες απαλλάσσονταν ακόμη και από το ασφάλιστρο, το υπουργείο ασφάλιζε τους μαθητευόμενους μόνο σε περίπτωση «ατυχήματος» κι αν ο μαθητευόμενος αποχωρούσε από τη μαθητεία πριν συμπληρωθεί ένα ελάχιστο διάστημα 2 μηνών, δεν πληρωνόταν καθόλου.
Δημιουργούν και καταργούν ειδικότητες στα Ε.Π.Α.Λ όχι με βάση τις ανάγκες που έχει η κοινωνία αλλά με βάση τις ανάγκες για την κερδοφορία των εκμεταλλευτών

Με τη μαθητεία επιδοτούν τους επιχειρηματίες, προσφέρουν φτηνά και ευέλικτα εργατικά χέρια, ανταλλακτικό στη μηχανή του κέρδους και του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων.

 Θέλουν να μάθουν τους νέους να μην έχουν καμία απαίτηση από τη ζωή, να μη διεκδικούν μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα.

Μας θέλουν είτε με απολυτήρια και πτυχία - είτε χωρίς, δούλους για 400 ή 300  ευρώ.  Δούλοι του 21ου αιώνα όμως δε θα γίνουμε!

Κανένας μαθητής, δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτή την κατάσταση.

Καταργούνται και συρρικνώνονται μαθήματα στο Γυμνάσιο. Καταργείται ως αυτόνομο μάθημα η Τεχνολογία και αντικαθίσταται από ένα θολό μαθητικό πεδίο με τίτλο «Βιωματικές δράσεις - συνθετικές - δημιουργικές – project ». Στη συγκεκριμένη ειδικότητα 1.318 εκπαιδευτικοί είχαν οργανικές θέσεις, άρα 1.318 εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας.
Το μάθημα Μουσικής θα διδάσκεται 2 ώρες στην Α' Γυμνασίου και δε θα διδάσκεται καθόλου στη Β' και Γ' τάξη. Το ίδιο ισχύει και για τα Εικαστικά, με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μένουν άνεργοι. Τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δε εμφανίζονται πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως «πολιτισμός - πολιτιστικές δραστηριότητες», οδεύοντας προφανώς προς την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α' Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε.
Παράλληλα, μειώνεται κατά μία ώρα η διδασκαλία στα μαθήματα της Βιολογίας, της Φυσικής Αγωγής, της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας και της Οικιακής Οικονομίας. Επομένως, χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα βγουν ως ...υπεράριθμοι και μπαίνουν σε τροχιά διαθεσιμότητας, κινητικότητας, απολύσεων.

Για την αντιμετώπιση αυτών και των επόμενων βάρβαρων μέτρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση είναι επιτακτική η συντονισμένη δράση και οργάνωση εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών! Είναι ξεκάθαρο ποιος είναι ο εχθρός.
 Είναι κοινός για όλους και γι' αυτό απαιτείται ρήξη με τον πυρήνα αυτής της πολιτικής κι όχι πόλεμος χαρακωμάτων και υπεράσπισης του ενός ή του άλλου κλάδου, του ενός ή του άλλου σχολείου. Άμεσα αιτήματα είναι να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός. Κανένα παιδί να μη βγει εκτός σχολείου ή να εργάζεται κατά τη διάρκεια της σχολικής του ζωής τζάμπα για κάποιον επιχειρηματία.
Τα παραπάνω αιτήματα πρέπει να συνδεθούν με τη διεκδίκηση ενιαίου 12χρονου, βασικού υποχρεωτικού σχολείου. Δηλαδή, το σχολείο να έχει ενιαία δομή και μέσα από ένα ενιαίο πρόγραμμα να παρέχει σε όλα τα παιδιά την απαραίτητη μόρφωση. Είναι το σχολείο που δε θα διχοτομείται σε Γενικό και Τεχνικό. Αυτό το σχολείο δεν εξορίζει από το πρόγραμμά του την τεχνική εκπαίδευση σαν «κατώτερη» που αφορά τα φτωχά κοινωνικά στρώματα, ούτε ανάγει την επιστήμη των μέσων παραγωγής σε προνόμιο των λίγων που οι πολλοί δεν μπορούν να κατανοήσουν. Η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Μυκόνου προτείνει :

Όχι στα εξαντλητικά ωράρια, τα φροντιστήρια, τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις.
Να μη μετράει ο βαθμός Α’,Β’ και Γ’ Λυκείου σε Γενικά Λύκεια και Ε.Π.Α.Λ για την πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ μέσα από πανελλαδικές εξετάσεις ή και χωρίς αυτές.
Πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μετά και ανεξάρτητα από το τέλος του Λυκείου, με ευθύνη του κράτους και όχι των Πανεπιστημίων.
Δικαίωμα επανάληψης των εξετάσεων για εισαγωγή όσες φορές θέλει ο καθένας.
Κατοχύρωση βαθμολογίας (να μην χρειάζεται να δίνονται κάθε φορά και τα 4 μαθήματα).
Να μην καταργηθεί καμία ειδικότητα στα Ε.Π.Α.Λ και να μην απολυθεί κανένας καθηγητής.
Κατάργηση του έτους μαθητείας ως τσάμπα εργασία για τα αφεντικά, πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση.
Πτυχίο στα τρία χρόνια. Κατάργηση κάθε πιστοποίησης, το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία.
Χρηματοδότηση τώρα των σχολείων.
Όχι στα 30άρια τμήματα. Δωρεάν μεταφορά των μαθητών. Ένα γεύμα για τους μαθητές με ευθύνη και χρηματοδότηση του Δήμου.
Να οργανωθεί με κάθε τρόπο Γενική Συνέλευση  στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο για να ενημερωθούν οι γονείς και να συμπαρασταθούν στον αγώνα των καθηγητών και των μαθητών.
Να αξιοποιηθεί η εβδομάδα των απεργιών και μέχρι τέλος του μήνα για συζήτηση,  οργάνωση δραστηριότητας και κινητοποιήσεις.  
Να οργανωθεί παράσταση διαμαρτυρίας στον Δήμο και να σταλεί καταγγελία στην δευτεροβάθμια  διεύθυνση, στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο.
Να πάρουν θέση ενάντια στην Κυβερνητική Πολιτική και  στην στήριξη του αγώνα των εκπαιδευτικών και των μαθητών , οι τοπικές οργανώσεις των κομμάτων, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Μυκόνου, ο Δήμος, οι Δημοτικές παρατάξεις, οι σύλλογοι γονέων Γυμνασίου και Λυκείου και οι άλλοι  μαζικοί φορείς της Μυκόνου.
Το Λύκειο και το Γυμνάσιο να  οργανωθούν μεταξύ τους, για κοινή δράση, κοινή απάντηση, συντονισμό ενεργειών.


Η εκπαίδευση ανήκει στους εκπαιδευτικούς και η μόρφωση και το μέλλον στους μαθητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: